30 PÄIVÄN VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

Vastaanotettuasi tilauksesi, sinulla on 30 vrk aikaa ilmoittaa palauttavasi, tai vaihtavasi tuotteen eri kokoiseen tai väriseen. Palautusoikeus koskee kaikkia verkkokaupan tuotteita, myös tarjoustuotteita.

 

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakas vastaa tuotteen arvon alentumisesta. Jos tuotetta on käytetty, tai muutoin asiakkaan toimesta tuote on muuttunut jälleenmyyntikelvottomaksi, kuluttaja vastaa tuotteesta koko sen arvolla. Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan. Mukaan tulee liittää myös kopio tilausvahvistuksesta tai kuitista.

 

 

ILMOITUS PALAUTUKSESTA

Voit ilmoittaa palautuksesta meille etukäteen, jolloin tiedämme odottaa palautustasi. Ilmoitus tehdään sähköpostilla (sales@kengatsalomon.fi).

 

 

PALAUTUS MYYMÄLÄÄN

Voit palauttaa ostamasi tuotteen myös mihin tahansa myymäläämme. Myös tässä tapauksessa voit ilmoittaa meille etukäteen palautuksesta. Myymälässämme hyvitys maksetaan takaisin samaa maksutapaa käyttäen millä alkuperäinen tilaus on maksettu. Ota mukaasi sähköpostiisi tullut tilausvahvistus, jotta voimme varmistua, että hyvitys maksetaan takaisin samalle kortille millä tilaus on maksettu.
Käteisellä emme valitettavasti voi hyvittää yli 100 euron palautuksia. Jos olet maksanut tilauksen verkkopankilla, maksamme hyvityksen pankkitilillesi, jolloin rahat on sinulla parin pankkipäivän sisällä. Kassalla saat kuitin palautuksesta. Klarnalla tehdyistä tilauksista saat kengatsalomon sähköpostitse ilmoituksen hyvityksestä.

 

 

REKLAMAATIOT JA TAKUUPALAUTUKSET

 

Valitettavasti aina silloin tällöin käy, että laadukkaissakin tuotteissa on virheitä. Useimmilla toimittamillamme tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu, usein vuoden takuu, joissakin tuotteissa pidempi. Takuu on valmistajan myöntämä vapaaehtoinen ja ylimääräinen etu kuluttajalle. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalain mukaista myyjän vastuuta, jos tuotteessa on virhe.
Kuitti ostoksesta helpottaa ja nopeuttaa virheilmoituksen käsittelyä. Jos tuotteessa on virhe, siitä voi valittaa myyjälle ilman kuittiakin. Valitusoikeus ei ole sidoksissa kuittiin, mutta kohtuullisessa mittakaavassa ostoajankohta ja -paikka on kyettävä esim. tiliotteesta tai muuten tarvittaessa esittämään.
Takuuasiat, ja virheilmoitukset käsitellään aina yksilöllisesti. Pelkkä valokuva virheestä, tai suullinen selostus virheestä harvoin korvaa virheellisen tuotteen näkemistä luonnossa.
Tästä syystä ota ainakin epäselvissä tapauksissa aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse: +46 300 56 45 366, tai sähköpostitse sales@kengatsalomon.fi. Saat ohjeet, miten edetä.
Takuukysymyksissä ja virheellisiksi ilmoitetuissa tuotteissa ensisijaisesti korjataan virheellinen tuote. Mikäli korjaaminen ei ole mahdollista, asiakkaalla on mahdollisuus saada uusi tuote tilalle, tai viime kädessä perua kauppa. Pääsääntöisesti vialliset tuotteet lähetetään edelleen maahantuojalle, tai valmistajalle arvioitavaksi tai lausunnon antamiseksi. Edellä mainitusta syystä takuuasioiden käsittely saattaa kestää noin 2-3 viikkoa.